MATERYAL RAPORU
MARAKAS
Eğitim Kademesi:
Okul Öncesi
Hazırlayan:
Mukaddes AKYOL
Okul:
Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş:
Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı:
Marakas
Sınıf / Düzey:
4-5 Yaş
Ders :
Öğretim Teknolojisi
Konu Alanı :
Dil Gelişimi, Müzik
Kazanımlar:
-Gereksinimlerini belirtmek, duygu ve düşüncelerini paylaşmak
için dili bir iletişim yolu olarak kullanır.
-Günlük yaşam deneyimlerini (dinlediklerini /izlediklerini) farklı
yollarla ifade eder.
-Yaratıcı etkinlikler yoluyla kendini serbestçe ifade etmekten
keyif alır.
Malzemeler:
2 tane 0,33 Lt’lik pet şişe, 2 tane tuvalet kağıdı rulosu, fasulye,
kırmızı mercimek, renkli koli bandı, kırmızı ve yeşil keçe, renkli
bantlar, inci süsleme
Maliyet:
45 TL
Yapım Aşaması:
Pet şişelerin içine bir miktar fasulye ve mercimek konur. Daha
sonra tuvalet kağıdı rulosu kapak kısmına koli bandı ile bantlanır
ve sapı oluşturulur. Keçenin şişe kısmını çevreleyeceği kadar
kesilir ve yapıştırılır. Sonrasında tuvalet kağıdı rulosundan yapılan
sap kısmı da renkli bantarla süslenir. En son marakasın üzerini
inciler ile süsleyerek marakas tamamlanır.
Kullanım Kılavuzu:
İletilen seslerle ilgili birçok öğrenme alanında kullanılabilir. Bir
ritm aracıdır. Marakas sallandığında çıkan seslerle ritmde
çalışılabilir. Birçok öğrenme biçimlerinde de kullanılabilir.
Mukaddes AKYOL
20170012
ÇOK AMAÇLI ÇARK
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Hazal Atlı
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Çok Amaçlı Renk Çarkı
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/Konu Alanı: İngilizce Farkındalık/Tüm Konular
Kazanımlar: -Dilin farklı ifade biçimleri (sözel/ yazılı/ işitsel) olduğunu kavrar.
-Kendi dilinden farklı dillere ilişkin farkındalık geliştirir.
Malzemeler: Tahta, guaj boya, sayı kartları, aile üyeleri kartları.
Maliyet: 15 TL
Yapım Aşaması: Çarkın kalıbı ve ok tahtadan uygun bir şekilde kesilir. Ardından çark altı parçaya
bölünerek guaj boya ile 6 ana ve ara renklere boyanır. Kesilen ok da siyaha boyanır. Ok çarka
dönebilecek şekilde somun ve vida kullanılarak sabitlenir. Son olarak renklerin dışındaki konular
için çarkın üzerine çeşitli kartlar hazırlanır ve yapıştırılır.
Kullanım Kılavuzu: Bu çark İngilizce farkındalık dersinin tüm konuları için kullanılabilecek çok
amaçlı bir materyaldir. Çarkın üzerine yapıştırılan çeşitli kartlarla çocuklar amaçlanan İngilizce
kelimeleri öğrenebilirler. 1:İngilizce renk öğretimi, 2:İngilizce aile üyeleri öğrenimi, 3: İngilizce
sayı öğrenimi sağlanır. Kartların çeşitlendirilmesi ile birlikte çok çeşitli konular da öğretilebilir.
Diğer dersler ve gelişim alanları için de farklı kartlar hazırlanabilir.
HAZAL ATLI
20170004
İLHAM TAHTASI
Eğitim Kademesi:Okul Öncesi
Hazırlayan:Yaren Güder
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı\ Başlığı: İlham Tahtası
Sınıf\ Düzey:5-6 Yaş
Ders\ Konu Alanı: Sergiler Yoluyla Öğrenme Durumları
Yaratıcı Sanat Etkinliği
Kazanımlar:
Çocukların gelişimlerine özelliklerine uygun olarak yaratıcılıklarını geliştirir.
Estetik değerler kazanmalarını sağlar.
Özgün ürünler ortaya çıkartır.
Anlatma ve dinleme becerilerini geliştirir.
Malzemeler:A3 boyutunda kağıt, A3 boyutunda asetat( PVC), silinebilir tahta kalemleri
Maliyet:20 TL
Yapım Aşaması:A3 boyutundaki kağıt asetat ile kaplanır. Renkli kalemler ise kırtasiyelerden elde
edilir. Burada dikkat edilmesi gereken kalemlerin renklerinin olması ve silinebilir özellikte
olmasıdır.
Kullanım Kılavuzu:Öğrenciler bir sergiye gidip döndükleri zaman öğretmen sınıfta bu materyali
dağıtır ve öğrencilerden sergide gördükleri ürünlerden yararlanarak kendi ürünlerini oluşturmalarını
ister. Öğrenciler kendi ürünlerini oluşturduktan sonra sınıfta bir sergi oluşturulup tüm öğrencilere
kendi ürünlerini anlatması için fırsat tanınır.
YAREN GhDER
20170009
UZAY KUTUSU
Eğitim Kademesi
:Okul Öncesi
Hazırlayan
: Sultan Kayol (20170007)
Okul
:Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş
:Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Uzay Kutusu
Sınıf/Düzey
:5-6 Yaş
Ders/Konu/Alan
:Fen, Doğa ve Çevresel Farkındalık
Kazanımlar
: -Uzayla, gezegenlerle özelliklede güneş ve dünya ile ilgili bilgi sahibi
m mmmmmmmmmmmmm olur.
-Gözlem yapma, soru sorma ve neden-sonuç ilişkilerini kurma vb. mm
m
temel araştırma teknikleri ile ilgili yeterlilik kazanır.
M
-Çocukların duygu ve düşüncelerini dili kullanarak aktarmalarını m. Mm
mmmmmmmmmmmmmmsağlar.
Malzemeler
:Büyük 1 Koli/Kutu, 8 Siyah Karton, 1 Simli Karton, El
ööööööööööööööööööö
Feneri, Misina, Plastik 9 Küre, 1 Şeffaf Küre, Akrilik
öööööööööööööööööö öBoya, 1 Sarı Karton, Tahta Şişler.
Maliyet
:82 TL
Yapım Aşaması
:Karton Kutunun uzun olan yüzünden bir tanesi açılır ve o şekilde
sabitlenir. Ardından Kutunun tüm yüzeyleri siyah kartonla kaplanır ancak açık olan yüzden görünen
diğer uzun yüzeye simli siyah karton yapıştırılır. Bu yıldızları simgelemektedir. Şeffaf küre kutunun
yan, küçük yüzeyinin ortasına bir delik açılarak monte edilir. Bu kürenin üzerindeki karton kısmının
iki kenarına delik delinerek misina geçirilir ve şeffaf küreye kadar sarkıtılır. Bu misinaya/ipe el
feneri geçirilir ve şeffaf kürenin fener yardımıyla ışık yansıtması sağlanır. 9 adet plastik küre
gezegenleri yansıtacak şekilde renklendirilir. Sırasıyla şeffaf misina yardımıyla gezegenler kutunun
üstünden açılan delik yardımıyla asılır. Gezegenlerin hepsi düz bir sıra şeklinde değil de yukarı-
aşağı şeklinde dizilir. Kutumuz bu şekilde hazır hale gelir.
Kullanım Kılavuzu
:Öğrenciler eğer mümkünse sohbet halısında/bölgesinde yarım ay
şeklinde oturtturulur. Çocuklara “çocuklar biz nerede yaşıyoruz?” gibi sorular yöneltilerek
dünyanın söylenmesi beklenir. Ardından sınıfta karanlık bir ortam yaratılır. Uzay kutusu çocukların
görebileceği şekilde halıya/yere konur ve çocuklara “sizce bunlar ne?, neye benziyorlar? Vb.”
şeklinde sorular yöneltilir. Öğretmen her gezegenle ilgili çocuklara bilgiler verir, yıldızlar
konuşulur. Derste öğretmen bu etkinlik sonrası uzayla, evrenle ilgili görseller içeren videolardan
yararlanabilir.
SULTAN KAYOL
20170007
KAPLUMBAĞA VE TAVŞAN KOSThMh
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Sultan Keskinel
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Tavşan ve Kaplumbağa Kostümü
Sınıf\Düzey: 4 - 5 Yaş
Ders\Konu alan: Dil, İletişim ve Okuma - Yazmaya Hazırlık
Kazanımlar:
Gereksinimlerini belirtmek, duygu ve düşüncelerini paylaşmak için dili bir iletişim yolu olarak kullanır.
(PÇ 4,PÇ 5,PÇ 6)
Farklı ortamlarda duyduğu kavramları günlük yaşamında kullanarak sözcük dağarcığını geliştirir. (PÇ 4)
Malzemeler: Elyaf, 2 Karton, 4 Kumaş, Yapışkan, İğne, İp, Yün
Maliyet: 190 TL
Yapım Aşaması:
Kaplumbağa Yapımı: Kumaş, çocuk yastığının boyutunda kesilerek etrafı dikilir, daha sonra kuyruğu da
üçgen şeklinde kesilerek içini elyaf ile doldurularak etrafı dikilir. Son olarak kaplumbağanın da sırtı elyaf ile
doldurulur ve kuyruğu arkasına dikilir.
Tavşan Yapımı: 5 yaşında ki çocuk vücudunun ölçüleri alınır. Kumaşın ortasına yuvarlak bir delik açılarak baş
kısmı oluşturulur. Kenarları da dikilerek kol kısmı oluşturulur. Göbeğine pembe oval kumaş kesilerek dikilir.
Kulakları ise kartondan kesilerek oluşturulur. Yünden de kuyruk yapılarak arkasına dikilir.
Kullanım Kılavuzu:
Drama gibi öğretim tekniklerinde kullanılmaktadır. Çocuk bu iki hayvan kostümüyle hızlı - yavaş kavramlarını
pekiştirir.
SULT N KESKİNEL
Uğur Böcekleri Mobili:
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Pınar Mavili
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Uğur Böcekleri Mobili
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/Konu/Alan: Matematik Ve Mantıksal Düşünme Öğrenme Alanı
Kazanımlar: -Nesneleri takıp-çıkarır.
-Nesneleri renklerine göre eşleştirir.
-Nesneleri uygun rakamla eşleştirir.
-El ve göz koordinasyonunu geliştirir.
Malzemeler: Kasnak, 2 adet çember (yoğurt kaplarının üstünden kesip oluşturulmuş), makrome
ipleri (siyah, beyaz, krem), sepet, kasnağı süslemek için 6 tane boncuk, ince tel, 1’den 10’a kadar
rakam kartları, üzerinde her bir rakama uygun beneklerin bulunduğu uğur böceği kartları.
Maliyet: 80 tl
Yapım Aşaması: Rakam kartları ve uğur böceği kartları bilgisayardan hazırlanır ve kart şeklinde
olması için kalın karton kağıda çıktısı alınıp şekline uygun kesilir. (rakamlar 1’den 10’a kadardır,
uğur böceklerinin üzerindeki benek sayısı ise her bir rakama uygun olacak şekilde tasarlanmıştır.) 2
adet yoğurt kabının üst kısmı 2 tane çember oluşturacak şekilde kesilir ve çemberler oluşturulur.
Ardından kasnak krem rengi, çemberler ise beyaz makrome iple sarılır. Kasnak sarılırken süslemek
için araya 6 tane boncuk eklenir. Kasnağın arkasından aşağıya ‘V’ şeklinde 2 sağdan 2 soldan
toplam 4 ip (her biri 20 cm), önünden de 1 sağdan 1 soldan (her biri 20 cm) 2 ip sarkıtılır böylece
çemberler ve kasnak birbirine bağlanmış olur. Sepetin de kasnakla bağlantısını sağlamak için
kasnaktan 3 tane ip (her biri 58 cm) sarkıtılır ve sarkıtılan iplerin ucu sepete bağlanır. Sepet tam
ortadan aşağıya sarkmış olur. Kasnağın üzerine ise materyalin asılabilmesi için 3 adet 20’şer cm’lik
ip bağlayıp bu ipleri birleştiririz. Birleştirilen iplerin ucuna mobili asmamızı kolaylaştıracak küçük
bir halka yaparız. Ardından kartların asılabilmesi için her bir çembere 5, yani 2 çember için toplam
10 adet siyah makrome ip (her biri 27 cm) sarkıtılır. Sarkıttığımız bu siyah iplerin orta kısmına 1,
alt kısmına 1, toplam 2 düğüm atılır. Düğümleri atarken halka şeklinde kartların asılacağı yuvalar
oluştururuz. Kartların asılabilmesi için kartların üst kısmına küçük birer delik açarız ve elimizdeki
ince teli kesip her bir kart için baston şeklinde 20 tane küçük kanca yaparız. (10 tanesi uğur böceği
kartları, 10 tanesi rakam kartları için). Kancaları kartlarda deldiğimiz kısımlardan geçiririz böylece
kartlarımız asılmak için hazır hale gelir bu noktada mobilimiz kullanıma hazırdır.
Kullanım Kılavuzu: Hazırlamış olduğumuz mobilimizi uygun bir yere asarız. Ardından farklı
benek sayısı ve farklı renklerde olan 10 adet uğur böceğini çemberlerden sarkıtılan iplere asarız.
Sepetin içerisine de rakam kartlarımızı koyarız. Çocuğa bir renk söyleriz. Çocuk mobil üzerinden
söylenilen renkteki uğur böceğini seçer ve üzerindeki benekleri sayar. Saydıktan sonra sepetten
uğur böceğinin renginde ve benek sayısında olan rakam kartını seçer. Kancalı rakam kartını alan
çocuk uğur böceğinin altındaki halkaya elindeki rakam kartını asar, böylece uğur böceğini uygun
renk ve rakamla eşleştirir. Bu materyali ilk başta uğur böceklerini asmak yerine rakamları asıp da
kullanabiliriz. Rakamlarımızı mobilimize asarız, uğur böceklerini de sepete koyarız ve çocuk
söylediğimiz rakam ve renkle eşleşen uğur böceğini seçip asar.
PINAR MAVİLİ - 20170041
ANKET
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Fatma Mertekcioğlu
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Anket
Sınıf/Düzey:5-6 Yaş
Ders/Konu Alanı: Geziler Yoluyla Öğrenme
Kazanımlar:
Kıbrıs’ın önemli liderlerini öğrenirler.
Yaratıcılığı ortaya çıkarır.
Malzemeler: Anket çıktıları, kalem, boyalar.
Maliyet:10 TL.
Yapım Aşaması: Konuya göre iyice düşünerek gidilecek yer için bir anket hazırlanır,
kırtasiyeden çıktısı alınır.
Kullanım Kılavuzu: Öğrenciler gezinin yapılacağı yerde anketler dağıtılır ve sorular
öğretmenin uygun gördüğü vakitte tek tek cevaplanır. Okula dönünce veya ertesi
günü boyalarla bir resimler çizilir, anlatım yapılır.
FATMA MERTEKCİOĞLU
20170008
SOLUNUM SİSTEMİ MODELİ
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Seit Mertoğlu
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Solunum Sistemi Modeli
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Konu alanı: Fen, Doğa ve Çevresel Farkındalık
Kazanımlar:
Gözlem yapma, soru sorma ve neden sonuç ilişkilerini kurma vb. temel araştırma
tekniklerini uygulama yeterliliği kazanır.
Canlı ve cansız varlıkların özelliklerini inceler.
Birey olarak kendisi ve özellikleri ile ilgili farkındalık geliştirir.
Malzemeler: Şişe(1,5 litrelik pet şişe), balon(1 tane büyük, 2 tane küçük), lastik(1tane büyük, 2
tane küçük), pipet(2 tane), bant
Maliyet: 10 TL
Yapım Aşaması: Pipetlerin ağzına küçük balonlar lastikle tutturulur daha sonra pipetler bant
yardımıyla birleştirilir. Şişenin alt tarafı kesilir ve kapağına iki tane delik açılır. Birleştirilen pipetler
şişenin içine yerleştirilir ve şişenin kapağından pipetler dışarıya çıkarılır. Büyük olan balonun ağız
kısmı kesilir ve şişenin altına yerleştirilir. Yerleştirilen balonun etrafı lastikle şişeye tutturulur.
Materyalimiz kullanıma hazırdır.
Kullanım Kılavuzu: Öğrencilerin solunum sistemini somut şekilde gözleyerek öğrenmesi sağlanır.
Şişenin altındaki büyük balon diyaframı, şişenin içerisindeki balonlar akciğerleri, pipetler soluk
borularını, şişe ise göğüs kafesini temsil eder. Şişenin altındaki balon aşağıya çekilir, küçük
balonlar şişer yani diyafram kasılır ve akciğerler havayla dolar; ikinci aşamada şişenin altındaki
balon içeriye doğru itilir, balonlardaki hava boşalır yani diyafram rahatlar ve akciğerlerdeki hava
dışarıya verilir.
SEİT MERTOĞLU
20170043
BAL ARISI DÖNGhSh VE BAL YAPIMI
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Buse Özcezarlı
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Bal Arısı Döngüsü ve Bal Yapımı
Sınıf/Düzey:5-6 Yaş
Ders/Konu/Alan: Fen ve Matematik, Fen-Doğa-Sosyal Bilgiler
Kazanımlar:
Nesne/sembollerle grafik hazırlar.
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Malzemeler: Strafor, yapıştırıcı, makas, raptiye, tahta blok, arı ile ilgili resimler.
Maliyet:30 TL
Yapım Aşaması: Çark için, iki adet daire şeklinde strafor kesilir. Bir tanesinin üzerine resimler
yapıştırılır. Diğeri de onun üzerine gelecek şekilde ortadan raptiyeyle tutturulur. Alttaki resimlerin
görünebilmesi için üstteki strafordan bir parça ölçülerek kesilir. Raptiyenin altına tahta blok
tutturulur. İkinci materyal için strafor kare şeklinde kesilir ve üzerine resimler yapıştırılır. Daha
sonra keçeli kalem kullanılarak oklar çizilir.
Kullanım Kavuzu: Birincisi için çarkı çevirerek sırayla arının nasıl oluştuğu incelenir. İkincisi için
balın oluşum aşamaları sırasıyla grafik üzerine yapıştırılır.
BUSE ÖZCEZARLI
20170002
EL KUKLASI
EĞİTİM AŞAMASI: Okul Öncesi
HAZIRLAYAN: Tolunay Serinkan
OKUL: Atatürk Öğretmen Akademisi
BRANŞ: Okul Öncesi Öğretmenliği
MATERYALİN ADI: El Kuklası
SINIF / DhZEYİ:5-6 Yaş
DERS/KONU ALANI: Türkçe / Dil Gelişimi
KAZANIMLAR:
Dilin farklı şekilde ifade biçimleri (sözel / yazılı / işitsel) olduğunu kavrar
Günlük yaşam deneyimlerini (dinlediklerini / izlediklerini) farklı yollarla ifade eder
MALZEMELER: Çorap, Renkli Karton, Mukavva , Pin-Pon Topu , Yün , Hazır Göz
MALİYET:20 TL
YAPIM AŞAMASI: Mukavva elips şeklinde kesilerek çorabın içine yerleştirilir. Ağzı oluşturmak
için siyah karton elips şeklinde kesilir ve çorabın dışından mukavva üzerine yapıştırılır. Pembe
karton siyah kartondan daha küçük elips şeklinde kesilir ve siyah kartonun üzerine yapıştırılır. Onun
üzerine ise kırmızı kartondan dil yapılır. Çorabın üzerine pin-pon topları yapıştırılır ve üzerine hazır
gözler yapıştırılır. Yünden kaş yapılır ve topun üzerine yapıştırılır. İsteğe bağlı şekilde yünlerden
bir saç modeli yapıp gözlerin arkasına yapıştırılabilir.
KULLANIM KLAVUZU: İki çorabı ellerin içine geçirilir sahne arkasından öğretmenin önceden
hazırlamış olduğu hikaye yardımı ile çocuklara sergilenir.
Tolunay Serinkan
20170006
MATERYAL RAPORU
DOLGU OYUNCAKLARLA DOĞA ETKİNLİĞİ (WALDORF YAKLAŞIMI)
Eğitim Kademesi
Okul Öncesi
Hazırlayan
Sevgül SÖNMEYEN
Okul
Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş
Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı
Dolgu Oyuncaklarla Doğa Etkinliği
Sınıf/Düzey
4-5 Yaş
Ders/Konu Alanı
Fen, Doğa ve Çevresel Farkındalık Öğrenme Etkinliği Alanı
Kazanımlar
Materyaldeki dolgu oyuncaklar ve gerçek kozalak,ağaç
parçaları sayesinde öğrenciler dışarıda gözlemledikleri
doğayı, dışarıda yaptıkları meyve-sebze ekimi,toplaması
gibi davranışları materyal sayesinde sınıf içerisinde
yapabilecek.Yaratıcılıklarını geliştirmelerine yararlı bir
materyaldir.
*Çevreye ve doğaya ilişkin sorumluluklarını kavrar.
*Gözlem yapma, soru sorma ve neden- sonuç ilişkileri
kurma vb temel araştırma tekniklerini uygulama yeterliği
kazanır.
*Yaratıcı etkinlikler ile ilgili duygu ve düşüncelerini ifade
eder.
Malzemeler
1 Adet Mukavva, Farklı Renklerde Keçeler (Yeşil renk
tonları, kahverengi tonları, kırmızı, beyaz,gri), Kahverengi
Kumaş,Pamuk,Elyaf,Kozalak,Ağaç Parçaları,2 Farklı
Renkte Yün( Mavi, Beyaz-Kahverengi), Karton, Akrilik
Boya, Tahta Parçaları,Yapıştırıcı, Makas, Maket bıçağı,
Cetvel.
Maliyet
100 TL
Yapım Aşaması
Uzun tahta parçaları eşit uzunluklarda ölçülerek kesilir
ve yapıştırılarak bahçenin çitleri oluşturulur. Tavukların,
havuçların, soğanların,çileklerin, sarma ve karnıbaharın
şekilleri kağıtlara çizilir ve o çizimler doğrultusunda
keçeler kesilir. Sonra iğne iplikle keçelerin kenarları
dikilip içleri pamuk ve elyafla doldurulup dikilerek
kapatılır. Bahçenin toprağını oluşturan kumaşlar eşit
şekilde kesilir, içleri yine elyaf ve pamuk ile oldurulup
dikilerek kapatılır. Materyaldeki köprü yün ile örülür ve
karton parçasının üzerine dikilir. Nehir ise yine yün ile
örülür ve mukavvanın üzerine yapıştırılır. Yeşil
renklerdeki keçeler nehrin sağına ve soluna yapıştırılır.
Toprağı temsil eden doldurulmuş kumaşların içine
konulması için karton kesilerek bir bahçe oluşturulur
ve etrafına keçe yapıştırılır. Etrafına yapıştırılan keçeden
makasla keserek çim yapılır. Ahır kartondan oluşturulur
ve dışı keçe ile dikilir. Köprü ve çitler yapıştırılır.
Tavuklar, sebzeler, topraklar, ahır, kozalaklar, ağaç
parçaları mukavva üzerine yerleştirilir.
Kullanım Kılavuzu
Öğrenciler yaratıcılıklarına göre bu materyal ile, bitki
yetiştiriciliği yapabilirler. Bitki dikimi ve sebze-
meyve toplamak gibi. Dolgu tavuklar ile yine
yaratıcılıklarına bağlı onları yedirebilirler. Böylece
bitkilerin nasıl yetiştirilip, bakım yapıldığını ve nasıl
toplandığını öğrenirler. Evcil hayvanların beslenmesi
hakkında fikir sahibi olabilirler.
Sevgül SÖNMEYEN - 20170005
ŞEKİLLER MASASI
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Mine SÖNMEZOĞLU
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Şekiller Masası
Sınıf/Düzey:5-6 Yaş
Ders/Konu Alanı: Matematik ve Mantıksal Düşünme/ Şekiller
Kazanımlar:
1. Şekillerin çocuklar tarafından öğrenilmesi.
2. Çocuğun aynadan kendini görüp keşfetmesi.
3. Şekillerin gölgesinden yararlanarak orijinal şeklin bulunması.
Malzemeler:6 adet MDF tahta( 50x50 cm), 1 adet ayna(40x50 cm), çeşitli boyda ve sayıda
tahtadan kesilmiş şekiller, 8 adet ceviz kabuğu, akrilik boya, pet şişe kapağı
Maliyet:50 TL
Yapım Aşaması: MDF tahta 50x50 cm şeklinde kesilir. Tahtalar birleştirilir ve masa haline
getirilir. Ayna masaya monte edilir. Tahtadan şekiller kesilir. Cevizler ikiye bölünür ve her yarım
kabuğa kare, üçgen, daire, dikdörtgen şekilleri çizilir.
Kullanım Kılavuzu: Aynalı masanın üzerinde karışık olarak bulunan ceviz kabukları şekline
uygun olarak eşleştirilir. Büyük ve küçük olarak verilen şekiller eşleştirilir. Daha sonra aynanın
üzerine örtüsü kapatılır ve gölgelerden yararlanarak şekillerden farklı nesneler elde edilir. Bu
nesnelerin görselleri örtüye yansıtılır. Büyük-küçük kavramlarının öğreniminde, şekillerin
öğreniminde ve gölgenin keşfedilmesinde fayda sağlayan materyal aynı zamanda başka kavramların
da öğrenilmesinde çok amaçlı bir kullanıma sahiptir. Çocukların hem bireysel hem de küçük grup
etkinlikleri yapabilecekleri bir materyaldir. Sınıf içerisinde bir köşe olarak da değerlendirilebilir.
MİNE SÖNMEZOĞLU
20170003
MATERYAL RAPORU
‘BİL BAKALIM DENEY KUTUSU’
Eğitim Kademesi : Okul Öncesi
Hazırlayan: Esra ShNMEZ
Okul : Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş :Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı : Bil Bakalım Deney Kutusu
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/ Konu Alanı: Fen, Doğa ve Çevresel Farkındalık Öğrenme Alanı
Kazanımlar:
Çocukların duygu ve düşüncelerini dili kullanarak aktarmalarını sağlar.
Gözlem yapma, soru sorma ve neden-sonuç ilişkilerini kurma vb. temel araştırma teknikleri
ile ilgili yeterlilik kazanır.
Malzemeler:1karton kutu, beyaz boya, kahverengi sprey boya, renkli eva kağıtları, renkli
ponponlar, makas, maket bıçağı, keçeli kalem, tabletler için; pirinç, şeffaf dosya ve yapıştırıcı.
Maliyet :40 TL
Yapım Aşaması:
Altı kenarlı dikdörtgen karton kutunun bir yüzü maket bıçağı ile kesilir ve geriye kartonun beş yüzü
kalır. Kesilen kartonun karşı yüzüne kalem ile iki yuvarlak şekli çizilir ve bu çizgilerin üzeri maket
bıçağı ile kesilir ve çoçukların ellerini geçirebileceği boyutta iki yuvarlak boşluk açılır. Karton iyi
kapatıcı bir beyaz boya ile boyanır. Boyanan kartonun yüzeyine altın rengi sprey boya ile nokta
şeklinde benekler yapılır. Eva kağıdına deneyin adı yazılır ve kartonun üst kısmına yapıştırılır.
Süslemeler için renkli ponponlar kullanılır. Kartonun üzerine keçeli kalem ile soru işaretleri çizilir.
Kullanım Kılavuzu:
Çocuk kartondaki iki boşluktan elini geçirir ve öğretmen çocuğun eline bir nesne verir(yüzeyi
pütürlü veya kaygan olan bir nesne), çocuk o nesnenin (pütürlü-kaygan konusunu ele alırdım)
pütürlü mü yoksa kaygan mı olduğunu söyler. Çocuk deney esnasında öğretmeninin kendisine
verdiği materyali kesinlikle göremez. Materyale dokunarak nasıl bir özellikte olduğunu kavramaya
çalışır. Öğretmenin çocuğun eline verdiği tabletler ise kartonun üzerine yapıştırılmış pirinç ve şeffaf
dosyadan oluşmaktadır.
Esra ShNMEZ
20170042
FİLM ŞERİDİ
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Merve Şengül
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı: Film Şeridi
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/ Konu Alanı: Fen, Doğa ve Çevresel Farkındalık, Dil, İletişim ve Okuma Yazmaya Hazırlık
Kazanımlar: Dili yaratıcı biçimde kullanır.
Doğal ve sosyal çevresindeki değişimleri merak eder aktif biçimde araştırır.
Malzemeler: 1 adet ayakkabı kutusu, 2 adet silidir çubuk, resimli hikâyeler, koli bandı, makas, cetvel
Maliyet: 15 TL
Yapım Aşaması: Ayakkabı kutusunun kapağı cetvel ile ortası kare çerçeve olacak şekilde kesilir.
Ayakkabı kutusunun kapağı cetvel ile ortası kare çerçeve olacak şekilde kesilir. Tüm ayakkabı
kutusuna hikâyenin dönebilmesini sağlamak için dört adet delik açılır. İki adet silindir, delik açılan
yerlere yerleştirilir. Resimli hikâyeler sırayla alt alta gelecek şekilde birbirine yapıştırılır.
Birleştirilen resimli hikâyeler, ilk önce bir silindir çubuklara yapıştırılıp sarılır. Daha sonra sarılan
hikâyenin en son kısmı da diğer silindir çubuğa sarılması sağlanır. Böylece materyal hazır hale
getirilir.
Kullanım Kılavuzu: Kutunun her iki tarafında bulunan silindir çubuklar, film şeridinin sırasına göre
ilerlemesi için döndürülür.
MERVE ŞENGhL
20170011
MATERYAL RAPORU
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Hazal Tamakan
Okul : Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Şekiller Kutusu
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/ Konu Alanı: Matematik ve Mantıksal Düşünme
Kazanımlar:
Çevresindeki nesneleri özelliklerine göre ayırt eder.
Çevresindeki geometrik şekilleri tanır.
Malzemeler : 5 parça 30cmx30cm kare tahta panel, renkli keçe kağıtları
Maliyet:100 TL
Yapım Aşaması: Kare tahta paneller bir yüzü açık bir küp olacak şekilde vidalanır veya tahta
tutkalıyla yapıştırılır. Açık olan yüzün karşısındaki yüze 5 tane dikdörtgen delik açılır. Küp
boyatılır. Son olarak da renkli keçe kağıtlarından 2 yıldız,2 kare, 2 dikdörtgen, 2 üçgen ve 2 daire
kesilerek her şekilden bir tanesi küpteki deliklerin altına yapıştırılır.
Kullanım Kılavuzu: Çocuklar ellerindeki şekli kutudaki şekille eşleştirip uygum delikten kutuya
atar. Bu bir etkinliğe katılarak zenginleştirilebilir. Örneğin öğretmen bir şeklin ismini söyler ve bu
şekiller sınıfta nereye gizlenmişse onu bulan çocuk kutuya getirip atar. Kutunun üzerindeki şekiller
çıkarılarak farklı nesne resimleri de yapıştırılıp materyal birçok eşleştirme için de kullanılabilir
Materyale Ait Fotoğraflar:
HAZAL TAMAKAN
20170035
RAKAM-MİKTAR EŞLEŞTİRME
ÇERÇEVESİ
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Damla TEBER
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Rakam - Miktar Eşleştirme Çerçevesi
Sınıf/Düzey: 5-6 YAŞ
Ders/Konu Alanı: Matematik
Kazanımlar: -Boyut/miktar ile sembolik sayı kavramı arasındaki ilişkiyi keşfeder.
-Olaylar ve nesneler arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık geliştirir.
Malzemeler: 2 adet 55 cm daire tahta, akrilik boya.
Maliyet: 25 TL
Yapım Aşaması: 55 cm olan tahta dairelerden birinin ortası daire şeklinde kesilir. Kesilen bu
küçük daire diğer 55 cm olan dairenin ortasına yapıştırılır. Ortası daire şeklinde alınan tahtanın
kalan kısımları pizza dilimleri şeklinde 10 adet olacak şekilde kesilir. Sonrasında her bir parçanın
ortasına üzerinde yazan sayı kadar daire deliği açılır. Bu işlemden sonra materyal renklendirilir.
Kullanım Kılavuzu: Tahtanın üzerinde yazan sayılara bakılarak parçalar doğru yere yerleştirilir ve
sonrasında küçük daireler renk ve sayılarına göre boşluklara yerleştirilir. 1: sayı-miktar eşleştirme,
2: renk-sayı-miktar eşleştirme, 3: sıralama. Hem sayı sıralama hem de miktar öğretiminde
faydalanılabilecek bir materyaldir.
DAMLA TEBER
20170044
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATERYAL
Eğitim Kademesi:
Okul Öncesi
Hazırlayan:
Mustafa TEKİRDAĞLI
Okul:
Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş:
Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı / Başlığı:
Bilgisayar Destekli Materyal
Sınıf / Düzey:
5-6 Yaş
Ders :
Öğretim Teknolojisi
Konu Alanı :
Dil Gelişimi, Matematik
Kazanımlar:
-Gereksinimlerini belirtmek, duygu ve düşüncelerini paylaşmak
için dili bir iletişim yolu olarak kullanır.
-Görsel-teknolojik okuryazarlık geliştirir.
-Farklı ortamlarda duyduğu kavramları günlük yaşamında
kullanarak sözcük dağarcığını geliştirir.
-Miktar ile sembolik sayı kavramı arasındaki ilişkiyi keşfeder.
Malzemeler:
Bilgisayar, Power Point uygulaması
Maliyet:
0 TL
Yapım Aşaması:
Power Point uygulamasından öğretilmek istenen konunun sorusu
yazılır. K.K.T.C. haritası sayfaya yerleştirilerek üzerine kare şekiller
ile örtülür. Şekillere çıkış animasyonları eklenerek yap-boz oyunu
oluşturulur. K.K.T.C. ve T.C. bayrakları sayfaya yerleştirilir ve ilgili
olan soru yazılır. K.K.T.C. ve T.C. yazılarının üzerine yön animasyonu
eklenir ve üzerine basınca bayrakların yanlarına gider. Matematik
çalışması olarak; 4 - 2= 2 sayfaya yazılır ve sayfaya 4 çiçek konarak
çıkarma işlemi yapılır.
2 çiçeğin üzerine çarpı işareti konur ve
animasyon eklenir. Tuşa basınca çarpı işaretleri teker teker çiçeklerin
üzerine gelir. Kalan çiçekler sayılarak çıkarma işlemi tamamlanır.
Kullanım Kılavuzu:
Matematik, dil ve fen etkinliklerinde kullanılabilecek materyaldir.
Kıbrıs ve Türkiye bayraklarının pekişmesinde ve kısaltmalarının
öğreniminde etkili bir çalışmadır. Kıbrıs haritasının hem oyun hem de
etkili öğrenim olarak uygun bir materyaldir ve yine K.K.T.C.
kısaltmasını ve haritasını kafasında eşleştirme fırsatı olur. Yıl sonunda
öğretilen matematik işlemleri için çıkarma etkinliği bilgisayar desteği
ile etkili bir öğrenim sağlanır.
Mustafa TEKİRDAĞLI
20170034
EMOJİ TAHTASI
Eğitim kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Erol Tilki
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Emoji Tahtası
Sınıf/Düzey: 4-5 Yaş
Ders: Öğretim Teknolojisi
Konu Alanı: Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanımlar: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Malzemeler: Küçük boy pano, pünez, iğne veya jelatin, Emoji ve duygusal ifadelerle
ilgili çıktılar.
Maliyet: 50tl
Yapım Aşaması: Küçük pano dörde bölünür insanların duygularıyla ilgili yüzlerinin
aldığı şekil ve mimikleri gösteren fotoğraflar asılır. Emojiler öğrencilerle birlikte
kesilip hangi duygu durumunu ifade ediyorsa o bölüme yapıştırılır.
Kullanım Kılavuzu: Bu pano çeşitli duyguları öğretmek ve duyguları belirten
sembolleri çocuğa aşılamak için yapılmış bir materyaldir. İstenilen sembollerin
öğretiminde rahatça kullanılabilir.
Erol Tilki 20170013
KUM TEPSİSİ
Eğitim Kademesi: Okul Öncesi
Hazırlayan: Şerife Uluç
Okul: Atatürk Öğretmen Akademisi
Branş: Okul Öncesi Öğretmenliği
Materyalin Adı/Başlığı: Kum Tepsisi
Sınıf/Düzey: 5-6 Yaş
Ders/Konu Alanı: Öğretim Teknolojileri
Kazanımlar: -Okuma-yazmaya ilişkin farkındalık geliştirir.
-Duygu ve düşüncelerini diğerlerine iletmek için, resimlerin yanı sıra harf ve sayı
sembollerini de kullanır.
Malzemeler: Tahta Tepsi, Kum, Çizgi Çalışması Kâğıtları, Keçeli Kalem, Çivi
Maliyet: 50 TL
Yapım Aşaması: 33 x 33boyutundaki tahtalar çivi yardımıyla çakılır ve tepsi haline getirilir.
Tepsinin içine kum dökülür. Tepsinin iç kısmında bulunan cep kısmına önceden hazırlanmış olan
çizgi çalışmalarının bulunduğu kartonlar yerleştirilir.
Kullanım Kılavuzu: Cep kısmına kartondan hazırlanmış olan çizgi çalışması kâğıtları yerleştirilir.
Çizgi çalışması, harf öğretimi, sayı öğretimi, şekil öğretimi için kullanılabilecek bir materyaldir.
ŞERİFE ULUÇ
20170001